Rotterdam - Team NL is dé multidisciplinaire sportploeg die Nederland 365 dagen per jaar vertegenwoordigt op internationaal topniveau. Het is de verzameling van de allerbeste sporters die Nederland vertegenwoordigen op EK’s, WK’s en Olympische en Paralympische Spelen. Meer dan 25 bonden, waaronder de KNAS, hebben zich gebundeld om Team NL samen met NOC*NSF en partners uit het bedrijfsleven gezicht te geven.
Team NL zet nadrukkelijk in op de verbinding met sportfans. Fans kunnen de sporters makkelijker dan ooit ontmoeten en volgen via de verschillende online Team NL-kanalen. Team NL brengt sporters en fans, sportbonden en fans, sponsoren en fans én sporters onderling dichter bij elkaar. Daarnaast speelt Team NL ook een belangrijke maatschappelijke rol en zal het een actieve bijdrage leveren aan events en verenigingen en ook een rol spelen in maatschappelijke projecten.
Niet alleen voor de fans is Team NL een uitkomst, ook voor sterke Nederlandse bedrijven biedt het nieuwe merk mooie kansen. NOC*NSF en de betrokken bonden hebben hun sponsorrechten samengevoegd om gezamenlijk – hun herkenbaarheid te verhogen en zo nog meer te kunnen betekenen voor geïnteresseerde merken. Door gezamenlijk op te trekken leren de bonden van elkaar en kunnen mooie activatiemogelijkheden worden opgezet om op deze manier meer waarde voor de Nederlandse sport te creëren.
Inmiddels heeft een aantal merken zich verbonden als Partner van de Nederlandse Sport, namelijk de Rabobank, Heineken en de Nederlandse Loterij, FILA als kledingpartner en Toyota als global automotive sponsor van het IOC. Partners van Team NL zijn automatisch ook partners van de bonden en dat komt de gehele sport ten goede.
De sportbonden, NOC*NSF en de sponsoren kunnen samen ervoor zorgen dat sportfans de volle breedte van de Nederlandse sport nog beter kunnen ervaren en beleven. Samen maken we de Nederlandse sport nog beter, mooier en sterker.